Handelsvillkor

Villkor
Generellt
Priser
Leverans och betalning
Avbeställning och klagomål
Integritetspolicy
E-postmarknadsföring

Generellt

Designfund.dk administreras av Pathos ApS, som förvaltar allt som rör sjöfart, betalning, klagomål etc.

Alla beställningar behandlas i enlighet med villkoren för verksamheten. Genom att utföra en beställning godkänner du villkoren på den här sidan. En fullbordad order anses alltid vara ett bindande avtal mellan dig som kund och Pathos ApS. Beställningar på designfund.se tas endast emot för leverans på adresser i Sverige. 


Priser/Frakt

Alla angivna priser är inklusive svensk moms (25%) men exklusive frakt. Vi reserverar oss för fel i de angivna priserna, och förbehåller sig rätten att ändra priser utan förvarning. Om beställningen är minst 799 kronor, levererar vi Fraktfritt till dig. På beställningar under 799 kronor hänförs frakt.

 

Betalning

Du kan betala med Dancard, ett antal internationella betalkort och MobilePay. Som offentlig kund erbjuder vi dig även att betala med EAN (om EAN-nummer anges). Du kan också betala med ett presentkort utfärdat av Pathos vilket kan användas i alla våra webbshoppar och gäller i 5 år.

Pathos ApS är godkänt av Nets för hantering av betalkortsbetalningar. Data som du skickar i samband med köp som betalas med betalkort krypteras (SSL), så att bara Nets kan läsa dem. varken Pathos ApS eller andra har förmågan att läsa data.

Betalningsbeloppet kommer att dras från ditt konto endast när ordern skickas. Det kan aldrig dras ett större belopp än det du godkänt vid köpet.

Orderbekräftelse
När betalningen godkänns visas en bekräftelsesida för din beställning. Samtidigt skickas en orderbekräftelse till din angivna e-postadress. Kontrollera skräpposten om bekräftelsen inte kommit fram inom några minuter.

Ångerrätt

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (förutom för specialartiklar, t. ex. utvalda möbler) som gäller från det datum du mottog varan. Vi måste inom dessa 14 dagar ha meddelats skriftligen om annulleringen per mejl. När du har meddelat detta har du ytterligare 14 dagar på dig inom vilka artikeln ska vara tillgänglig för oss. Vid avbokning betalar du returfrakten själv.

Observera att du inte kan ångra ditt köp genom att inte hämta paketet. Vi måste alltid informeras. För beställningar som inte plockas upp utan att vi har informerats, återbetalar vi dock ändå inköpsbeloppet minus returfrakt, som vi beräknar till ett minimum av 50 kronor och ibland mer om det gäller stora/flera paket.

Försändelsen måste returneras i originalförpackningen, och etiketter och liknande får inte tas bort, annars kan varans värde försämras. Samma sak gäller om produkten har varit i bruk. Därför kontrollerar vi då vi får produkten att allt är OK och återbetalar sedan inköpsbeloppet.

Observera att du bär risken för produktens funktionsnedsättning, till exempel på grund av användning, eller skador under transporten från dig till oss.

Om varans värde försämras, förloras inte ångerrätten. Men vi uppskattar hur mycket produktens värde har försämrats för en återförsäljning och återbetalar sedan inköpsbeloppet proportionellt.

Om du önskar byta försändelsen, kommer vi att återbetala beloppet för den returnerade varan och ber dig sedan att lägga en ny order för den artikel du vill ha.

Skicka inte tillbaka en vara innan du har läst igenom denna länk om vad du exakt behöver göra om du har ångrat dig och information om var du ska skicka den returnerade varan.

Handikuvertering
c/o Pathos APS
walgerholm 16
3500 Vaerløse

Telefonnummer: + 45 7070 7911
E-postadress: kundeservice@pathos-home.dk
Cvr.nr.: 34729581
Etablerad november 1, 2012

Fel och reklamationer

Om du får ett felaktigt eller skadat föremål, måste du ta en bild av felet/skadan och kontakta oss på kundeservice@pathos-home.dk. Läs mer här om vad du ska göra. Vi kan inte hantera klagomål via telefon.

Om det finns ett fel på produkten ber vi dig först av allt att kontakta oss- helst inom 48 timmar så att vi kan ge vår leverantör ett snabbt besked. Klagomål om varornas defekter måste göras inom rimlig tid efter att du har upptäckt felet eller borde ha upptäckt felet vid en allmän granskning av varan. Rätten att överklaga följer paragraf 83 (1) i lagen om inköp, om inte annat avtalats. När Pathos ApS mottager ett klagomål om en produkt behandlas klagomålet så snart som möjligt. Vi kommer då att avgöra om föremålet ska repareras, bytas eller så erbjuder vi dig möjligen en prisrabatt.

Vi kommer naturligtvis att ansvara för fraktkostnader för varor som skall återlämnas på grund av fel eller skador. Men bara om du använder en etikett som skickas av oss. Om du skickar oss en retur utan föregående kontakt med oss och utan att ha fått någon etikett från oss, kommer vi inte att kunna ansvara för returfraktkostnaderna.

EU-kommissionens klagomålsportal online kan också användas när du lämnar in ett klagomål. Detta är särskilt relevant om du är en konsument bosatt i ett annat EU-land. Klagomålet lämnas här -http://ec.europa.eu/odr. När du lämnar in ett klagomål, ange vår e-postadress kundeservice@pathos-home.dk. Men vi rekommenderar också att du så snart som möjligt kontaktar oss direkt via mail.

Integritetspolicy

När du köper ett objekt på Pathos ApS registreras du som kund. Vi kommer att registrera ditt namn, adress, telefonnummer och e-post, som är avsedda för att leverera varorna till dig, och att behandla eventuella klagomål/returer. I vissa fall kommer vi också att kontakta dig om du har påbörjat en beställning, men inte slutfört den, för att höra om det finns något vi kan hjälpa till med. Vi registrerar även den alternativa leveransadressen om du anger ett sådant alternativ under köpet. Ingen annan känslig information registreras. Informationen lämnas inte ut till tredje part. Du har rätt att när som helst få tillgång till den registrerade informationen, som lagras i fem år i enlighet med bokföringslagen. Om efter de 5 åren vill att dina data raderas kan du kontakta oss när som helst. Personuppgiftsansvarig är Martin Borch, som kan kontaktas via kundtjänst på kundeservice@pathos-home.dk eller 7070 7911.

Nyhetsbrev: när du registrerar dig för våra nyhetsbrev anger du bara upp din e-postadress, vars syfte naturligtvis är att kunna skicka nyhetsbreven. Om du både har varit kund och prenumererar på vårt nyhetsbrev, kommer vi i vissa fall att kombinera informationen för att rikta våra erbjudanden till dig på bästa möjliga sätt. E-postadressen sparas tills du meddelar oss att du vill att vi ska radera den, vilket kan göras via en länk i e-postmeddelandena vi skickar. Den tas dock bara bort i nyhetsbrevs-databasen. Om du är en tidigare kund, är dock e-postmeddelandet inte borta från själva kundsystemet om inte 5 år har passerat och du måste specifikt be oss att ta bort den. Pathos förbehåller sig dock också rätten att radera e-postadresser i vår nyhetsbrevs-databas. Din e-post kommer inte att avslöjas för tredje part.

Cookies
En cookie är en term för det faktum att en användares beteende i ett nätverk är registrerat hos användaren själv (på användarens hårddisk). På detta sätt kan, servern (t. ex. en webbplats) vid användarens nästa besök "känna igen" användarna. Ingen personligt identifierbar information lagras i en cookie, utan snarare information om användarens beteende på en webbplats, till exempel ett angivet användarnamn i samband med inloggningen till en viss del av webbplatsen. Det enda dessa cookies används för är att känna igen din dator och därmed göra det lättare för dig.

På vår webbplats används cookies i syfte att optimera webbplatsen och dess funktioner, vilket gör besöket så enkelt som möjligt för dig. Du har alltid möjlighet att ta bort cookies från din dator.

E-postmarknadsföring

Du kan välja att få vårt nyhetsbrev via e-post. Nyhetsbrevet innehåller information om företagets webbutiker och dess produkter, relevanta erbjudanden etc. Nyhetsbrevet kommer du bara att ta emot när du uttryckligen har sagt "Ja" till detta. Om du inte längre vill få ditt nyhetsbrev kan du avanmäla dig via vårt nyhetsbrev.