Ångerrätt och Reklamation

Kanske sitter du och beställer och känner dig lite osäker över ångerrätten. Eller har du ångrat ett köp alternativt fått en gåva som inte var helt i din smak. Läs vidare nedan.

 

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (det finns dock ingen ångerrätt för specialartiklar, t. ex. utvalda möbler).

Men kanske ditt köp är en gåva där 14 dagar är inte tillräckligt. I det här fallet kan du, när du beställer, ange när gåvan ska ges bort och sedan erbjuder vi dig att räkna tidsfristen från det datumet.

Observera att du inte kan ångra dig genom att inte hämta paketet. Vi måste alltid informeras.

 

För att utnyttja ångerrätten, gör följande:

  1. Meddela oss på vår kundtjänste-post inom tidsfristen på 14 dagar (gärna genom att svara på orderbekräftelsen) om att du vill returnera varan.
  2. Returnera varan inom 14 dagar efter att du har skrivit till oss
  3. Returnera varan till vårt lager: Pathos, c/o Stabrand Spedition ApS, Skagerrakvej 8, 2150 Nordhavn, DANMARK
  4. Skicka varan som ett företagspaket (privata paket med PostNord kommer till ett postkontor och vi kommer inte att meddelas). Note, av denutträdet skall stå för kostnaden förreturfrakt.
  5. Bifoga orderbekräftelsen eller följesedeln med paketet så att vi kan identifiera varifrån paketet har sitt ursprung.

 

Retur och återbetalning

Varan måste returneras i originalförpackningen, och etiketter och liknande får inte tas bort. När vi får produkten kontrollerar vi att allt är OK och återbetalar sedan inköpsbeloppet till det konto som varan betalats ifrån.

Observera att du bär risken för produktens värdenedsättning, till exempel på grund av användning, eller skador under transporten från dig till oss. Så paketera den väl.

Om varans värde försämras, förloras inte ångerrätten. Men vi uppskattar hur mycket produktens värde har försämrats för en återförsäljning och återbetalar sedan inköpsbeloppet proportionellt.

 

Byte av varor

Om du önskar byta försändelsen, kommer vi att återbetala beloppet för den returnerade varan och vi kommer sedan att be dig att lägga en ny order för den vara du vill ha.

 

Om du är mottagare av en gåva, har du kanske inte en orderbekräftelse/följesedel. I så fall, be givaren av gåvan att ge dig den. Kanske önskar du som gåvomottagare inte att pengarna ska återlämnas till det konto från vilket gåvan betalades. I det här fallet kan du på orderbekräftelsen/följesedeln ange numret på det konto som du vill ha överföringen till. Så tar vi hand om det. Kom ihåg att skriva kontonumret tydligt.  

Reklamationer – på kundtjänstsidan

Klagomål:

Klagomål är lättare att hantera ju tidigare de registreras.

Därför ber vi dig att kontrollera förpackningen noga när varan anländer.

Fraktskador måste rapporteras inom 3 dagar efter mottagandet av paketet:

  1. Om det finns skador/tryck, ta bilder på alla sidor av kartongen, även så att fraktetiketten syns
  2. Skicka ett mail med en beskrivning av skadan och bilderna
  3. Kasta inte förpackningen. Vid reklamationer ska vissa varor returneras.

Alla reklamationer i form av skador, fel och defekter samt felaktigt mottagna varor ska registreras via länken här. Länk

Här kommer du att bli ombedd att beskriva felet, samt skicka in bilder.

Notera:

  1. Vi hanterar endast klagomål som har rapporterats via länken ovan (och därför inte via e-post eller telefon)
  2. Släng inte din förpackning, eftersom varan kan behöva returneras till oss
  3. Skicka aldrig tillbaka din vara innan vi har diskuterat reklamationen! Om vi ​​måste returnera den påstådda produkten skickar vi en returetikett till dig.

 

 

Misstag och klagomål är irriterande och upprörande - först och främst för dig. Men det är det också för oss, GLS och tillverkaren beroende på var felet ligger, eftersom det finns många kostnader som uppkommer i samband med dem. Så tro oss, när det finns misstag är det naturligtvis oavsiktligt och oönskat. Vi vill hellre att allt bara går smidigt och att du som kund är nöjd.