Sangerratt och Reklamation

Kanske sitter du och beställer och är lite osäker kring ångerrätten. Eller så har du ångrat ett köp eller har fått en gåva som inte var helt i din smak. Läs då här.

 

Ångerrätt – du har alltid 14 dagar, men vi kan förlänga detta om det är en gåva

Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (det finns dock ingen ångerrätt för specialartiklar, t. ex. utvalda möbler).

Men kanske ditt köp är en gåva där 14 dagar är inte tillräckligt. I det här fallet kan du, när du beställer, ange när gåvan ska ges bort och sedan erbjuder vi dig att räkna tidsfristen från det datumet.

Observera att du inte kan ångra dig genom att inte hämta paketet. Vi måste alltid informeras.

 

För att använda ångerrätten , vänligen gör följande:

  1. Meddela oss på vår kundtjänste-post inom tidsfristen på 14 dagar (gärna genom att svara på orderbekräftelsen) om att du vill returnera varan.
  2. Returnera varan inom 14 dagar efter att du har skrivit till oss
  3. Returnera varan till vårt lager: Handikuvertering, c/O Pathos, Walgerholm 16, 3500 Vaerløse
  4. Skicka varan som ett företagspaket (privata paket med PostNord kommer till ett postkontor och vi kommer inte att meddelas). Om du vill använda GLS kan den här länken användas för att köpa en paketetikett för 50 kronor. Note,av denutträdet skall stå för kostnaden förreturfrakt.
  5. Bifoga orderbekräftelsen eller följesedeln med paketet så att vi kan identifiera varifrån paketet har sitt ursprung.

 

Retur och återbetalning

Varan måste returneras i originalförpackningen, och etiketter och liknande får inte tas bort. När vi får produkten kontrollerar vi att allt är OK och återbetalar sedan inköpsbeloppet till det konto som varan betalats ifrån.

Observera att du bär risken för produktens värdenedsättning, till exempel på grund av användning, eller skador under transporten från dig till oss. Så paketera den väl J

Om varans värde försämras, förloras inte ångerrätten. Men vi uppskattar hur mycket produktens värde har försämrats för en återförsäljning och återbetalar sedan inköpsbeloppet proportionellt.

 

Byte av varor

Om du önskar byta försändelsen, kommer vi att återbetala beloppet för den returnerade varan och vi kommer sedan att be dig att lägga en ny order för den vara du vill ha.

 

Om du är mottagare av en gåva, har du kanske inte en orderbekräftelse/följesedel. I så fall, be givaren av gåvan att ge dig den. Kanske önskar du som gåvomottagare inte att pengarna ska återlämnas till det konto från vilket gåvan betalades. I det här fallet kan du på orderbekräftelsen/följesedeln ange numret på det konto som du vill ha överföringen till. Så tar vi hand om det. Kom ihåg att skriva kontonumret tydligt J

 

Reklamationer – på kundtjänstsidan

 

Klagomål:

Skicka aldrig tillbaka ditt föremål innan vi har varit i dialog om klagomålet! Om vi ska få tillbaka varan kommer vi att skicka en returetikett till dig. Det är lättast och billigast, och i vissa fall är det inte nödvändigt att returnera varorna. Vi kan inte behandla reklamationer via telefon, så dialog om detta ska ske skriftligen till: kundeservice@pathos-home.dk

 

Om du har mottagit fel vara gör du följande:

  1. Ta en bild av den mottagna varan (bara av paketet där produktnamnet och artikelnumret syns)
  2. Skicka bilden till oss med ditt beställningsnummer (det enklaste är att trycka på svara på din orderbekräftelse, då det går in i ovanstående kundtjänst e-post)
  3. I e-posten skriver du sedan att du fått en felaktig vara

Vi kommer då att skicka dig rätt vara, och vi kommer att skicka dig en returetikett så att du kan returnera den felaktigt skickade varan.

 Om du har mottagit en skadad/defekt vara:

  1. Ta bilder av produktfelet och av lådan varan skickades i, om det finns synliga skador på lådan.
  2. Skicka fotona till oss med ditt beställningsnummer (det enklaste är att trycka på svara på din orderbekräftelse, då det går in i ovanstående kundtjänst e-post)
  3. I mejlet skriver du sedan vad felet/skadan består av

Tillvägagångssättet här beror lite på felet/skadan. I vissa fall måste vi höra med ttillverkaren om de måste få tillbaka produkten, i andra inte. Men, oavsett problemet, försöker vi naturligtvis att rätta till det.

 

Misstag och klagomål är irriterande och upprörande - först och främst för dig. Men det är det också för oss, GLS och tillverkaren beroende på var felet ligger, eftersom det finns många kostnader som uppkommer i samband med dem. Så tro oss, när det finns misstag är det naturligtvis oavsiktligt och oönskat. Vi vill hellre att allt bara går smidigt och att du som kund är nöjd.